header-foreground
header-background
header-foreground

Dit is het LAKS

Een vakbond voor en door scholieren

Over het LAKS

Het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS) doet meer dan alleen het organiseren van een klachtenlijn. We zijn een organisatie van, voor en door scholieren. Wij zorgen ervoor dat er niet alleen maar óver, maar ook mét de scholier wordt gepraat. Het LAKS komt op voor de belangen van scholieren. Dit moet je heel ruim zien. Het LAKS heeft over alles wat met het voortgezet onderwijs te maken heeft een mening. Namens alle scholieren praten we met de politiek over het onderwijs in Nederland. Het LAKS is er voor alle scholieren van Nederland. Van praktijkonderwijs tot gymnasium en van scholieren uit het speciaal voortgezet onderwijs tot scholieren in het volwassenonderwijs. Wij laten de stem van scholieren horen in de politiek, in de media en op middelbare scholen. Het vertegenwoordigen en ondersteunen van scholieren doen we op veel verschillende manieren. Zo geven we bijvoorbeeld trainingen aan leerlingenraden en scholieren in de MR en organiseren we regelmatig themadagen over interessante onderwerpen met toffe sprekers. Ook helpen wij je natuurlijk graag met het uitvoeren van jouw steengoede ideeën om je school te verbeteren. Daarnaast kun je natuurlijk altijd met al je vragen en klachten over het onderwijs of je school bij ons terecht!


Over de EEKL

Je zit nu op www.examenklacht.nl, de website om je klachten over de eindexamens in te dienen. Tijdens de eindexamens kun je ook bellen naar het LAKS met de klachten, dat heet de eindexamenklachtenlijn (EEKL). De EEKL bestaat al sinds 1988 en is ervoor bedoeld om klachten over de eindexamens te verzamelen, zodat fouten in de examens en tijdens de examens zo snel mogelijk kunnen worden opgelost.

Een scholier wijst Sander Dekker de weg

Een scholier wijst Sander Dekker de weg

Over de EEKL

Je zit nu op www.examenklacht.nl, de website om je klachten over de eindexamens in te dienen. Tijdens de eindexamens kun je ook bellen naar het LAKS met de klachten, dat heet de eindexamenklachtenlijn (EEKL). De EEKL bestaat al sinds 1988 en is ervoor bedoeld om klachten over de eindexamens te verzamelen, zodat fouten in de examens en tijdens de examens zo snel mogelijk kunnen worden opgelost.